BabyFruit Ticker

dinsdag 31 mei 2011

Op de valreep

Zo op de laatste dag van mei toch nog maar even een berichtje typen.

Er is niet zo heel veel gebeurd, dat kan ook niet echt als je continu op een bank ligt natuurlijk. Wat ik vooral veel heb gedaan is me bezighouden met mijn knutselwerkjes. Zo ben ik begonnen met haken, wat verrassend genoeg erg leuk is om te doen! Ik heb inmiddels 2 paar slofjes gehaakt en een klein knuffelbeertje. Het haken van knuffeltjes vind ik erg leuk om te doen en daar ga ik binnenkort dan ook flink wat materiaal voor bestellen, maar nu heb ik het weer even op een laag pitje gezet, het komt in vlagen geloof ik.

Verder heb ik mijn ontzettend dikke boek uitgelezen (1000 pagina's) en heb ik mijn nieuwe shopaholic boek binnen, waar ik aan ga beginnen zodra ik weer wat concentatievermogen heb. Inmiddels ben ik al 33 (of 32, hoe je het wil bekijken) weken zwanger, en nog maar maximaal 2 maanden te gaan en dan hebben wij onze kleine meid in onze armen! Een maand geleden had ik echt niet gedacht dat ik het tot zo ver zou halen, dus ik ben heel trots op ons! Van mij mag de maand mei nu echter wel over zijn, want het lijkt een oneindige maand. Als het morgen eindelijk juni is dan lijkt juli ook meteen een stuk minder ver!

Morgenavond mag ik weer naar de gynaecoloog, dan krijgen we een uitgebreide echo en wordt ook de baarmoederhals weer ogpemeten (als die er inmiddels nog zit, uitleg volgt) en wellicht over de bevalling gesproken, want die is nu niet zo heel ver meer!

Anyhow, over die baarmoederhals dus. Afgelopen week ben ik heel hard bezig geweest met het draaien van was, omdat ik al mijn kleding eindelijk uit de kartonnen dozen heb gehaald (ondanks dat ik nog geen kast heb, dat is een work in progress), en ik kan je vertellen dat dat stinkt! Dus 6 wassen later had ik al mijn kleding weer heerlijk schoon. Gelukkig droogt het lekker snel buiten met 30 graden, dus het was in 2 dagen gedaan. Nu ligt alles op het logeerbed gevouwen, wachtend op zijn nieuwe bestemming; de wandkast in onze slaapkamer die jp dit weekend in elkaar heeft gebouwd. Alleen de spiegeldeuren ontbreken nog, die komen later. Dit moest ik van mezelf doen omdat iemand mij wist te vertellen dat ik die week zou gaan bevallen, en aangezien ik dat voorgevoel zelf al heel lang had, wilde ik geen tijd verliezen. Ik heb dus ook netjes de ziekenhuistas weer voorbereid en ik ben zelfs even naar de winkel gesneld om een paar premature pakjes in maatje 44 te kopen (je weet maar nooit). Het ging de afgelopen weken zo goed met harde buiken dat ik er zelfs in beweging geen last meer van had.
Helaas veranderde dag donderdag, en op de ctg van de verloskundige was toch wel een weetje te zien. gelukkig was de was al klaar, weer rusten dus. Echter leek het niet te helpen. De weeen werden pijnlijk en duurden steeds langer. Slapen ging voor geen meter meer en ik voelde me ook totaal niet lekker, om mar niet over de enorme druk van onderen te spreken en andere ongemakken. Zaterdag was ik volledig uitgeput met weeen elke 2 minuten die vaak minstens een minuut aanhielden. Ik had alles al geprobeerd van douchen tot warme kruiken, rusten en slapen (wat dus NIET gaat als je pijn hebt), maar het leek niet over te gaan. Toch werd het ook niet echt heftiger dan dat, en dus bleef ik een beetje zo hangen. Zaterdagavond leek het eindelijk iets onregelmatiger te worden en zaterdagnacht heb ik zowaar een paar uurtjes kunnen slapen. Zondag werden de weeen nog onregelmatiger en uiteindelijk ook minder pijnlijk. Gisteren weer een ctg gehad en die zag er allesbehalve goed uit, maar vooralsnog lijkt de bevalling niet te zijn begonnen. Ik ben wel elke keer bang dat mijn vliezen gaan breken (zo voelt het namelijk, ondanks dat ik niet weet hoe dat voelt), maar ook dat is nog niet gebeurd. Ik heb met mezelf en de kleine afgesproken dat we in ieder geval de controle van morgenavond nog even afwachten voor we gaan bevallen :) Vandaar dat ik dus ook zeg niet zeker te weten of er uberhaupt nog wel een baarmoederhals is. Als dit echte (voor)weeen waren, dan is er een grote kans dat het toch iets in werking heeft gezet en ik nu weer een stapje dichter bij een bevalling ben. Gelukkig gaat het met de kleine nog prima en ik heb het idee dat ze ook te groot voor mijn buik aan het worden is, aan alle kanten zit ik in de verdrukking. Goed voor haar natuurlijk, iets minder prettig voor mama. Maargoed, ik blijf uitkijken naar 22 juli en wellicht kom ik er ooit nog aan MET baby in buik!

Tenslotte nog een laatste (niet geheel onbelangrijk) nieuwtje; de babykamer is eindelijk binnen! Jeetje wat heb ik daar lang op gewacht zeg. De kleertjes liggen nu in een andere kast maar de kamer is nog leeg, zo frustrerend is dat als je weet dat je risico loopt vroeger te bevallen! Thank god dat ik gister besloot toch maar even zelf te bellen naar de winkel, om vervolgens te horen "oh ja maar uw kamertje is er al hoor!".. en bedankt voor het telefoontje.
Vrijdagochtend komt er iemand de kamer leveren en in elkaar zetten, zoals afgesproken toen we de geboortelijst maakten. Geheel tot onze verrassing bleek echter dat meneer dit niet alleen kan doen, maar er iemand aanwezig moet zijn om te helpen (ja echt zelfs als je voor zoveel geld aan spullen bestelt waar je ook nog eens 2x zo lang op hebt moeten wachten zijn de corsicanen niet klantvriendelijk). Ja sorry meneer maar voor het geval u het niet wist IK BEN ZWANGER en mijn vriend werkt. Die kan echt geen dag vrij gaan nemen om u te helpen met de gratis levering en montage, als we dat hadden geweten hadden we hem zelf wel op komen halen en in elkaar gezet! Gelukkig woont schoonpapa in het huis hiernaast, maar stel nou dat ik alleenstaand was zonder man in mijn omgeving; hoe had die vent het dan geregeld? Achja, gebeurd is gebeurd en daar zal ik me dan ook maar niet kwaad over maken, straks breken mijn vliezen nog..

Ik troost mezelf met de gedachte dat ik zaterdag heerlijk kan gaan inrichten, en na het weekend de babykamer (bijna) helemaal klaar is voor de kleine!

Oh, ik heb trouwens ook een box gekocht via marktplaats, die mijn ouders voor me hebben opgehaald. Een ronde bopita box, die wilde ik heel graag hebben! Die mensen bleken heel vriendelijk te zijn en hebben er onder andere een gratis boxkleed, muziekmobiel, maxi-cosi speeltje en speelgoedzak bij gedaan. Ik ben er echt blij mee! In juli komt ook de naaimachine deze kant op, dus dan kan ik een nieuwe hobby uit gaan proberen. Errug leuk, al dat geknutsel!

Nou, dit was 'm weer even. Voor de liefhebbers zal ik nog even wat fotootjes van mijn creaties erbij doen (als je die niet al ergens voorbij had zien komen want ik ben er zo trots op dat ik ze overal post), en dan ga ik daarna maar eens douchen en aan mijn dag beginnen. Vandaag is filmdag!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten